Am avut astăzi bucuria să particip la o lansare de carte a unui rus. Locaţie: Sala Dalles, Bucuresti, Autor: Aleksandr Dughin, titlul cărţii: „DESTIN EURASIANIST”, editura Mica Valahie, translator al evenimentului Iurie Roşca.

Carte, în fapt o Antologie, o culegere de texte din cărţile publicate de Aleksandr Dughin. 570 de pagini.

Aleksandr Dughin este unul dintre scriitorii ruşi de talie mondială, un om cu o personalitate puternică, angrenat în marile confruntări geopolitice ale momentului. Cel ce va citi „Destin eurasianist” va intra prin labirintul geopolitic, economic, cultural şi…civilizator al lumii vremurilor noastre.

Interesant punct de vedere al autorului asupra starii naţiunilor, a globalizării, dar, mai ales, ce am luat şi ceea ce nu ar fi trebuit să luăm de la „civilizatia” occidentală după 90′ cât şi cam ce crede dumnealui că ar fi ideal pentru noi să facem în zona geopolitică în care suntem situaţi! Cartea merită citită. Eu doar am frunzărit-o, în puţinul timp cât s-a scurs de la lansare până acum, dar abia aştept să o citesc punct cu virgulă.

L-am ascultat 3 ceasuri pe acest om vorbind şi nu m-aş fi săturat dacă încă alte 3 l-aş mai fi ascultat! Genul de om foarte riguros la vorbă, măsurat în calitatea cuvântului rostit, nu lasă nimic neexplicat. Şi translatorul pe măsura autorului.

Aleksandr Dughin a publicat peste 60 de volume şi este tradus în foarte multe ţări. Un titlu demn de amintit ar fi, in opinia mea: „Războaiele minţii”.

Din întrebările care i-au fost puse şi la care a răspuns cu lux de amănunte, mi-am dat seama că Aleksandr Dughin este un foarte bun cunoscător al culturii noastre şi mi s-a părut a fi foarte atşat de cultura şi de tradiţiile noastre românesti. Cred că ne consideră în mod real fraţi!

La eveniment a participat Ctin Pârvulesco, fiul francezului de origine română Jean Pârvulesco, editoarea Mariana Heroiu şi, evident, scriitorul şi … translatorul Iurie Roşca. Au fost foarte multe televiziuni şi s-au luat multe interviuri, aşa că Mass-media va avea ce trâmbiţa zilele următoare.

In aulă a fost prezent şi Gen Chelaru, care a pus si domnia sa întrebări …

Antoaneta Rădoi: Cafeneaua interviurilor

Vizionati interviul acordat de Aleksandr Dughin postului de televiziune digi.tv:

